Uteritt

Idag red jag och Elisa ut en sväng, vart mycket tempoväxlingar. Gick verkligen super!! =D Blev mycket galopp idag, samlade och ökade galoppen hela tiden. Gud vad hon tyckte de var jobbigt ;) Hon blev riktigt frustrerad ibland när jag skulle samla galoppen, så hon gjorde som små hopp fram lixom haha hon gjorde en riktigt stor en gång så man höll  på att flyga haha!

Men jag är riktigt nöjd över galoppen:D hon samlade sig riktigt fint idag hjärtat mitt <3 Traven gick väl sisådär, försökte få na i en liten högre form, men de ville inte riktigt elisa ;)


Kommentarer
Postat av: Erika

Åh va jag längtar tills jag kan kondis träna en av mina. :D

Inte så långt tid kvar.

Kanske 1-2 veckor, innan han är igång 100% i alla gångarter.



SV:

jodå de är bra:)

2011-08-05 @ 19:04:44
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Malin

Snygg header

2011-08-05 @ 20:01:47
URL: http://malinottenback.blogg.se/
Postat av: Erika

SV:

Ja Grim (den ljusa) har varit halt under en tid. :/

Han kom till mig i maj, o har sen dess typ stått tills midsommar.

Pga hälta, o varit på utredning på klinik två gånger o blivit kollad hemma en gång sen jag tog han.



Men nu verkar han helt bra igen, o satte igång han i 3 veckor.

Sen var hältan tillbaka lite grann igen, men nu vilat 2 veckor så nu verkar den släppt helt. :)



Troligtvis pga att han haft spänningar, samt att sadeln legat o tryckt därför hältan inte försvann till 100%.

Så nu ska han igång ännu mer, med en ny sadel.

Han får låna mina unghäst sadel, som faktiskt låg bra. :)

2011-08-05 @ 20:58:01
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0